Pixie3D gratis dansk beta udgivelse!

Her kan man snakke og diskutere om løst og fast. Det er også her man kan sælge bøger, software og hardware.

Moderators: Lars Gehrt, Nick Jensen, Brian Sørensen, Søren Pedersen

Pixie3D gratis dansk beta udgivelse!

Postby Pixie3D » Tue Feb 07, 2017 2:50 pm

Hej drenge og piger,

Det er med stor glaede at jeg kan fortaelle jer at mit hobby projekt endelig er kommet til et punkt, hvor jeg kan udgive Pixie3D som en gratis beta version til nationen. I er allesammen velkommen til at downloade den og give den en proeve koerelse. I de seneste par uger har jeg udviklet et plugin system og faerdiggjort min foerste *.Obj eksporter. Jeg har testet den med Unity 5. Det vil sige at I kan bruge Pixie3D til at lave 3D modeller til eksempelvis spil helt gratis. Der mangler stadigvaek en del inden den faar en officiel udgivelse men jeg arbejder paa faa den faerdige version af Pixie3D klar til udgivelse den 1. April 2017.

Jeg haaber at I vil kunne lide at bruge mit software og jeg vil maegtig gerne havde feedback.

I kan downloade (Windows versionen) af Pixie3D her:

http://www.pixie3d.com/download.php

Laes mere om Pixie3D her:

http://www.Pixie3D.com

Med venlig hilsen,
Soren

Image
Image
Image
Image
Last edited by Pixie3D on Fri Aug 25, 2017 8:28 am, edited 2 times in total.
Pixie3D
New Member

Re: Pixie3D gratis dansk beta udgivelse!

Postby Lars Gehrt » Tue Feb 07, 2017 6:58 pm

Super cool og fedt at det er gratis.

Hvordan man lige laver et 3d program overgår nok mine evner, så stor ros for det!

vh
Lars
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby Pixie3D » Wed Feb 08, 2017 1:03 am

Tak Lars,

For dem der skulle vaere interessererede, her er en lille video der viser hvordan man eksporter 3D modeller til Unity.

https://www.youtube.com/watch?v=HOnauDnQnO8&t=0s

-=| Update |=-

Jeg har uploadet en ny version af Pixie3D som I kan hente ned ved at bruge tidligere link.
Den nye version har fikset nogle problemer saa blev opdaget ved tidligere version.
Pixie3D
New Member

Postby Pixie3D » Mon May 01, 2017 11:02 am

Pixie3D kan nu officielt blive downloaded fra hele verden.
Det bliver en spaendende tid der kommer dette projekt i moede.

Der er ogsaa en update som kan downloades.

I kan laese mere om hvad den seneste upload indeholder her: https://pixie3d.com/release_notes.php
Pixie3D
New Member

Postby Lars Gehrt » Tue May 02, 2017 5:27 am

Super fedt at du er nået så langt med det, tænker der helt sikkert er en målgruppe som kunne bruge dette program
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby Pixie3D » Fri May 05, 2017 8:38 am

Tak Lars,
Jeg tror at softwaret som det staar nu vil mest tiltraekke nybegynderer og maaske enkelte hobby spiludviklerer. Jeg kan forestille mig at folk nok vil bruge den mest til at lave nogle simple 3D modeller til smaa hobby projekter. Jeg vil I den kommende tid proeve at lave flere speed-modellerings videoer fordi de er gode til at vise, hvad Pixie3D er I stand til at kunne goere. Pt tror jeg det er vigtigt at kunne vise at Pixie3D virker og at man kan lave fede ting med softwaret, trods de ret faa vaerktoejer som er tilgaengeligt. Med tiden vil Pixie3D forhaabenligt opbygge en bruger gruppe som kan hjaelpe til med at lave vise deres projekter frem og forme en venlig community som kan tiltraekke nye bruger. Pixie3D er et software som tager lang tid at faa folk til at bruge, fordi at det kraever en del tid at laerer et 3D software, samtidig findes der en en del software paa markedet saa det kan vaere svaert at blive set paa markedet. Mange har spurgt, hvad Pixie3D bringer af nye funktioner og det kan vaere svaert at forklarer erfarne 3D artists at Pixie3D ikke bringer saa meget nyt til bordet, men Pixie3D's styrke er brugervenlighed samt den simple interface. Nogle har naevnt at Pixie3D vil blive den perfekte springebraet til stoerre 3D software saa som 3D Studio Max og Maya, hvilket jeg helt sikkert kan tilslutte mig om. Det er dog ogsaa vigtig at pointere at jeg allerede har udviklet mange flere features end, hvad der er tilgaengeligt pt. Der er foreksempel allerede implementeret path-modellerings vaerktoejer som er faerdig udviklet, samt en key frame animation system, samt IK solver, lys kilder, kamera, partikler samt en renderer. Disse features vil blive udgivet senere paa aaret, saa der er en del at se frem til.
Pixie3D
New Member

Postby Pixie3D » Fri Jun 23, 2017 7:22 am

Saa er der en ny update for Pixie3D.
Den nye update er mest fokuseret paa polygon modellering.
Den indeholder nogle enkle smaa nye features men hovedsaglig loeser den en del tekniske fejl.
For dem der allerede har downloadet Pixie3D, I kan hente den nye opdatering ved at bruge den interne update funktion.
Nye brugere kan blot gaa til http://www.Pixie3D.com og downloade den nye version.
Pixie3D
New Member

Postby Lars Gehrt » Fri Jun 23, 2017 9:58 am

Hej Pixie,

hvis du laver et billede og noget tekst, så skal jeg nok smide en nyhed op hvor folk kan se dit program og evt. downloade det.

Lars
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby Pixie3D » Sat Jun 24, 2017 3:44 pm

Det vil vaere super fedt!
Hvad siger du til det her?
Attachments
pixie3d.png
Pixie3D
New Member

Postby Lars Gehrt » Mon Jun 26, 2017 10:03 am

Det er perfekt. Så skal jeg bare lige have lidt tekst.
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Next

Return to Off Topic