F..... up kamera-viewport.

Få hjælp til modelling, texturing, materialer, fejl og andet generel 3D.

Moderators: Lars Gehrt, Nick Jensen, Brian Sørensen, Søren Pedersen

F..... up kamera-viewport.

Postby sims » Sun Mar 19, 2017 8:49 pm

Nogen som kan forklare dette fænomen i min kamera-viewport?
Visual style er som jeg altid bruger det sat til "shades" og jeg har efter bedste overbevisning ikke pillet ved indstillinger for dette mode.
Som det ses er der elementer som optræder transparent, filen har ikke skiftet nævneværdig størrelse, men er dog blevet markant
langsommere at arbejde med.
V-ray renderer dog perfekt.
Attachments
Screen.jpg
Image
User avatar
sims
New Member
 
Posts: 31
Joined: Wed Oct 31, 2012 4:00 pm
Location: France

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby Lars Gehrt » Mon Mar 20, 2017 7:06 am

Hej Ove,

prøv at højreklikke på det lille + ikon i en af dine viewports, det befinder sig øverst til venstre.

Herefter vælg: Configure Viewports

Her er der en tab som hedder: Visual style & Appearance

tjek om der er noget som måske skal slås fra eller lign.

Lars
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby sims » Mon Mar 20, 2017 7:27 am

Hej Lars
Der har jeg efterfølgende været inde, for at se om der er noget som umiddelbart kunne være forkert, uden at jeg fandt noget.
Prøvede også at eksperimentere med flere settings og trykke "apply to active view" så ændringerne med det samme træder i kraft ..
ingen af dem kan dog få fjernet det her underlige "overbelyste"/fejlbehæftede look.
Har prøvet at åbne ældre filer, hvor jeg ved fænomenet ikke eksisterede. Kan arbejde med sådan en fil i 5-10 min. - skifte mellem forskellige kameraviews og vælge
mellem shaded og wireframe...pludselig ser shaded view ud på denne undelige måde.
Renser altid løbende mine filer med GC ( )/clearundobuffer ( )/freescenebitmaps ( ).
Image
User avatar
sims
New Member
 
Posts: 31
Joined: Wed Oct 31, 2012 4:00 pm
Location: France

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby Eski » Mon Mar 20, 2017 1:29 pm

Kan du uploade en bad fil, så vi måske kan se hvad der er galt?
Stephen
Stephen Meldal Foged
3DS Max...
User avatar
Eski
New Member
 
Posts: 32
Joined: Mon Dec 03, 2012 10:03 am
Location: Allerød

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby sims » Tue Mar 21, 2017 3:21 pm

Eski wrote:Kan du uploade en bad fil, så vi måske kan se hvad der er galt?
Stephen


Er en del af et ret stort projekt. Filstørrelse på 492 Mb/4,3 Gb maps.
Image
User avatar
sims
New Member
 
Posts: 31
Joined: Wed Oct 31, 2012 4:00 pm
Location: France

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby Lars Gehrt » Wed Mar 22, 2017 5:49 am

Kan det være din driver måske?

Customize - Viewports - Display Drivers
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby sims » Thu Mar 23, 2017 4:35 pm

Lars Gehrt wrote:Kan det være din driver måske?

Customize - Viewports - Display Drivers


Den er sat til den anbefalede Nitrous Direct3D 11.0.

Anyway må det være på filniveau der er problemer. Jeg har afinstalleret Max vha. Autodesks egen afinstalleringsprocedure,
manuelt fjernet ALT som havde noget med Max at gøre på på min HD og ligeledes renset ud i min Registry for alt hvad
der havde med Max at gøre.
Den nye installation viser samme lyse kameraview. Jeg må lære at distrahere fra det, da Vray som sagt renderer perfekt.
Alt er klart og der skal "kun" renderes 10-12 billeder ud nu og så kan jeg som sådan kassere den skodfil :-) :-) - sagde jeg lige det om 2 års arbejde??
Image
User avatar
sims
New Member
 
Posts: 31
Joined: Wed Oct 31, 2012 4:00 pm
Location: France

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby sims » Fri Mar 24, 2017 8:07 am

Lars Gehrt wrote:Kan det være din driver måske?

Customize - Viewports - Display Drivers


Får lige en tanke om ikke det er "viewport exposure control" som er årsag til dette??

Hvor kontrollerer man så lige det?
Image
User avatar
sims
New Member
 
Posts: 31
Joined: Wed Oct 31, 2012 4:00 pm
Location: France

Re: F..... up kamera-viewport.

Postby Brian Sørensen » Sat Mar 25, 2017 10:18 am

Environment Options genvejstast "8"
Brian Baastrup
3D nørd ved Cadesign form
Portfolie // Brian Baastrup
Admin & Cofounder // CGForum


ImageImage
User avatar
Brian Sørensen
Site Admin
 
Posts: 405
Joined: Tue Oct 30, 2012 12:59 pm
Location: Aarhus


Return to Stills 3D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
cron