SpaceMarine Lowpoly

3D-billeder under udarbejdelse.

Moderators: Lars Gehrt, Nick Jensen, Brian Sørensen, Søren Pedersen

SpaceMarine Lowpoly

Postby Lars Gehrt » Thu Jul 06, 2017 2:16 pm

Er gået igang med at lave en lowpoly version af en spacemarine. Startet fra bunden af dog er hovedet et highpoly lige pt.

Senere bliver modellen en highpoly med henblik på animation :)
Attachments
Spacemarine_LowPoly.jpg
Lars Gehrt
3D animator hos Cadesign
larsgehrt.dk - Mit CGForum Galleri
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1472
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Pixie3D » Thu Jul 06, 2017 11:27 pm

Super fedt!

Taget i betragtning at det er en low-poly model er hovedet ikke riglig high-poly? :)

Bruger du reference?
User avatar
Pixie3D
New Member
 
Posts: 32
Joined: Sun Dec 01, 2013 10:19 pm

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Lars Gehrt » Fri Jul 07, 2017 5:30 am

Hej,

ja hovedet er pt en highpoly placeholder :)

jeg bruger en del reference, både mine egne tegninger men også en masse fra nettet. Der er flere fortolkninger af en space marine, så jeg prøver på at ramme min egen som jeg vurderer ville passe i forhold til proportioner og størrelse på hans rustning. Det skal virke realistisk at et menneske kan placeres inde i rustningen og samtidig kunne bevæge sig relativt smooth.
Lars Gehrt
3D animator hos Cadesign
larsgehrt.dk - Mit CGForum Galleri
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1472
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Pixie3D » Fri Jul 07, 2017 10:14 am

Jeg syntes du har fat i en fed design, dog er det lidt i retning af Warhammer/Starcarft, hvilket er ganske fint. Jeg kan specielt godt lide detaljerne paa hans jetpack eller hvad det end er. Dine edge flow er ogsaa ganske fine for en low-poly, hvis jeg skulle kritisere noget ville jeg nok sige at handskerne er en smule firkantet men det er en lille ting. Jeg ser frem til at se hjelm samt normal maps og tekstur.

Siden du naevner at at senere vil modellen blive en high-poly gaar jeg ud fra at du vil benytte en subdivision?
Hvis dette er tilfaeldet vil jeg nok overveje en lidt anderledes edgeflow.
User avatar
Pixie3D
New Member
 
Posts: 32
Joined: Sun Dec 01, 2013 10:19 pm

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Lars Gehrt » Wed Jul 12, 2017 8:11 pm

Update:
Spacemarine_LowPoly2.jpg


Hvad tænker du med en anden slags edgeflow? :)
Lars Gehrt
3D animator hos Cadesign
larsgehrt.dk - Mit CGForum Galleri
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1472
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Pixie3D » Wed Jul 12, 2017 9:38 pm

Laekker update!

Jeg taenker mest paa, hvis du vil bruge en subdivision modifier og gerne vil beholde de skarpe kanter, saa kraever der ekstra edges langs disse kanter, men det er jeg nu ret ret sikker paa du allerede ved :)

Kan vi se frem til at se evt. beskadigt og nedslidt metallisk overflader ved brug af normalmaps og tekstur?

Tror det kunne vaere fedt at se disse slags detaljer paa denne model.
User avatar
Pixie3D
New Member
 
Posts: 32
Joined: Sun Dec 01, 2013 10:19 pm

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Lars Gehrt » Thu Jul 13, 2017 7:53 am

tak tak, Ja helt sikkert. Tænker jeg laver textures med substance painter, men måske jeg bare gør det på den gode gamle måde. :)

Lige nu laver jeg bare en meget rå model, senere kommer der flere edges på som du selv skriver som vil definere kanter osv endnu mere...
Lars Gehrt
3D animator hos Cadesign
larsgehrt.dk - Mit CGForum Galleri
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1472
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Pixie3D » Thu Jul 13, 2017 10:03 pm

Af rent nysgerrighed, hvor mange timer har du brugt paa din model? Bruger du max?
User avatar
Pixie3D
New Member
 
Posts: 32
Joined: Sun Dec 01, 2013 10:19 pm

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Lars Gehrt » Fri Jul 14, 2017 4:45 am

Jeg har brugt ca. 4-5 timer indtil videre. Og ja jeg bruger 3D max.
Lars Gehrt
3D animator hos Cadesign
larsgehrt.dk - Mit CGForum Galleri
CGForum Admin & founding member and Scripter


ImageImageImage
User avatar
Lars Gehrt
Site Admin
 
Posts: 1472
Joined: Mon Oct 22, 2012 9:22 am
Location: Vejle

Re: SpaceMarine Lowpoly

Postby Pixie3D » Fri Jul 14, 2017 6:27 am

Pt har jeg en email udveksling med en Pixie3D burger om hvor vidt de foelgende select modes: triangles og elements er noedvendige. Han mener man blot kan have polygon mode, hvad burger du naar du modellerer? Jeg bruger mest polygon mode men finder det ofte noevendigt at bruge triangles (specielt for low-poly modellering) og elements bruger jeg engang imellem.

Et lidt andet spoergsmaal bruger du symmerti modifieren naar du modellerer?
User avatar
Pixie3D
New Member
 
Posts: 32
Joined: Sun Dec 01, 2013 10:19 pm

Next

Return to 3D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
cron