Hald Slot - Porthuset

Færdige animationer, reklamefilm, musikvideoer m.m. Gerne med processbeskrivelse/breakdown.

Moderators: Nick Jensen, Brian Sørensen, Søren Pedersen

Hald Slot - Porthuset

Postby mediumaevum » Thu Sep 07, 2017 12:36 pm

Jeg har lavet en animation over det gamle portparti ved Hald Ruin nær Viborg.
Animationen er baseret på synsforretninger fra årene 1601-1612, og derudover viden fundet gennem arkæologiske udgravninger.

Der er tale om det såkaldte Jørgen Friis' Hald, eller Hald III, bygget i 1528 af Viborg's biskop, Jørgen Friis (som også ejede Spøttrup Borg).

Animationen er færdig, men vil alligevel gerne have lidt feedback. Hvis i kan lide den, må i også rigtig gerne like den, da det øger dens eksponering på youtube.

mediumaevum
Semi-Pro

Re: Hald Slot - Porthuset

Postby Søren Pedersen » Thu Sep 07, 2017 3:03 pm

Godt at se et post fra dig igen! :)

Man kan virkelig se at du har forbedret dine skill's de sidste år og man må sige at du har fundet en niche du mestrer.
Rigtig fedt du bliver ved og meget lærerigt for os andre, bliv endelig ved med at modellere og poste herinde, det vil vi gerne se meget mere af :)
Søren Pedersen
3D grafiker Cadesignform
Underdogmedia - Fritidsprojektet
ImageImage
CGForum Admin & founding member
Søren Pedersen
Site Admin

Postby Pixie3D » Thu Sep 07, 2017 4:13 pm

Jeg elsker naar folk laver rekonstuktioner af gamle bygninger. Jeg syntes modellen samt tekstur er meget flot samt jeg kan ogsaa godt lide starten af videoen, naar det er sagt syntes jeg at animationen af vindebroen og kameraet virker meget stiv og naesten for mekaninsk. Som historisk interesserede kunne jeg godt taenke mig en tur gennem vindebroen, en tur gennem bygningen og tilsidst ende med at se rummene som det er vist i videoen. Jeg kunne ogsaa godt taenke mig en stemme som fortaeller om bygningen og lidt mere baggrundsviden omkring den tid den blev opfoert. Jeg kender ikke din/jeres budget men lidt mere liv i videoen ville bestemt heller ikke skade, evt. svaner der svoemmer rundt under vindebroen? folk som drejer hjulet til vindebroen? moebler/udsmykning i bygningen? osv. Desuden er jeg ikke sikker paa jeg ville havde valgt den musik, maaske noget som giver mere stemmning?

Blot nogle hurtige tanker fra mig.

Men der skal ikke herskes nogen tvivl, trods min kritik syntes jeg det er super flot arbejde!
Pixie3D
New Member

Postby mediumaevum » Thu Sep 07, 2017 4:26 pm

Pixie3D wrote:Jeg elsker naar folk laver rekonstuktioner af gamle bygninger. Jeg syntes modellen samt tekstur er meget flot samt jeg kan ogsaa godt lide starten af videoen, naar det er sagt syntes jeg at animationen af vindebroen og kameraet virker meget stiv og naesten for mekaninsk. Som historisk interesserede kunne jeg godt taenke mig en tur gennem vindebroen, en tur gennem bygningen og tilsidst ende med at se rummene som det er vist i videoen. Jeg kunne ogsaa godt taenke mig en stemme som fortaeller om bygningen og lidt mere baggrundsviden omkring den tid den blev opfoert. Jeg kender ikke din/jeres budget men lidt mere liv i videoen ville bestemt heller ikke skade, evt. svaner der svoemmer rundt under vindebroen? folk som drejer hjulet til vindebroen? moebler/udsmykning i bygningen? osv. Desuden er jeg ikke sikker paa jeg ville havde valgt den musik, maaske noget som giver mere stemmning?

Blot nogle hurtige tanker fra mig.

Men der skal ikke herskes nogen tvivl, trods min kritik syntes jeg det er super flot arbejde!

Mange tak for din konstruktive kritik, som jeg vil tage til mig i min videre/fremtidige kreativitet.

Jeg vil huske på det med liv i omgivelserne næste gang jeg laver en animation/rekonstruktion. Jeg havde det faktisk op til overvejelse, men jeg tænkte at liv ville forstyrre det jeg ønskede at fremhæve, dvs. bygningens funktion ud fra de ellers få og svært tilgængelige skriftlige kilder.

Jeg har ikke noget budget som sådan. Animationen er lavet i Blender (gratis/open source). Det er ren hobby, men har fået at vide af en museumsinspektør på Viborg Museum, at de muligvis godt kan bruge animationen. Det er ikke noget jeg tjener penge på.

Søren Pedersen wrote:Godt at se et post fra dig igen! :)

Man kan virkelig se at du har forbedret dine skill's de sidste år og man må sige at du har fundet en niche du mestrer.
Rigtig fedt du bliver ved og meget lærerigt for os andre, bliv endelig ved med at modellere og poste herinde, det vil vi gerne se meget mere af :)

Mange tak, det skal jeg huske!
mediumaevum
Semi-Pro

Postby mediumaevum » Thu Sep 07, 2017 4:44 pm

Jeg havde nær glemt still-billedet, som hører med. Kunne ikke rendere animation i denne kvalitet, det ville blive for omfattende og tage for lang tid:

Porthuset på Hald Slot.jpg
mediumaevum
Semi-Pro

Postby Lars Gehrt » Thu Sep 07, 2017 7:17 pm

Dine bygninger og renderinger bliver bedre og bedre, det er super at se.

Også dine animationer bærer præg af at du lærer for hver gang du laver en ny film.

Minder mig meget om det man kan se på discovery channel :)

Kunne dog være fedt at se din flotte render nederst i en animation.
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Return to Showcase Animation/Motion Graphics