Hald Slot, rekonstruktion

3D-billeder under udarbejdelse.

Moderators: Lars Gehrt, Brian Sørensen, Søren Pedersen, Nick Jensen

Hald Slot, rekonstruktion

Postby mediumaevum » Fri Nov 03, 2017 9:31 pm

Jeg har tidligere postet en kort animation over porthuset, men har slettet den igen, idet de jeg har fået nye information om udgravningerne ved Hald Ruin. Man har bla. fundet porten, og man har fundet ud af at porthuset var meget bredt, med store gavle. De øvre etager, vinduer mm. er dog gætværk, men baseret på hvordan borge/slotte ellers har set ud på den tid i Danmark.

Vestgavlen havde en buet form (på min tidligere rekonstruktion var den meget lige), ligesom Månstorp i Skåne.
Månstorp og Hald er de eneste to slotte/ruiner jeg kender til som havde disse mærkelige buede gavle.

Denne her skulle gerne være mere i tråd med nyeste viden. Men jeg kan jo tage fejl endnu engang.

Hvad kan jeg gøre for at forbedre billedet inden det evt. kan anvendes?

(billedet er slettet, da der arbejdes på et nyt).
Last edited by mediumaevum on Sun Dec 24, 2017 10:07 am, edited 1 time in total.
mediumaevum
Semi-Pro

Re: Hald Slot, rekonstruktion

Postby Lars Gehrt » Sat Nov 04, 2017 7:15 am

Jeg syntes du er kommet frem til et godt resultat.

Der er kommet mange flotte detaljer med som græs og dine teksturer er dejligt varierede.

Jeg tænker måske mere at dit arbejde med billedet i "post" fasen godt kunne få lidt mere.

Jeg tænker at solen er meget skarp og derved kaster et skarpt lys, men på selve bygningen er det meget fladt. Lidt mere kontrast i forhold til lys og skygge ville måske give lidt mere liv.

Måske også de "Væltende linier" i forhold til kameraet. Dem kan kunne man godt rette op så f.eks tårnet til venstre stod helt lige, men det er en smags sag.

Men prøv at leg lidt med det i photoshop eller hvad du nu bruger. Måske skal himlen bare tones lidt ned så den passer med resten af renderen
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby mediumaevum » Tue Dec 26, 2017 6:48 pm

Lidt opdatering på projektet:

Jeg har lavet nogle soldater relateret til Hald's tidlige historie. Her Niels Bugge's Hald (i 1340-50'erne).

Niels Bugge's borg er under udarbejdelse, Jørgen Frii's senere borganlæg er så godt som færdig, som animation.

Her lidt soldater med Niels Bugge til sidst:

Medieval Conscript.jpg

medieval high rank soldier.jpg

Bugge The Knight.jpg
mediumaevum
Semi-Pro

Postby Lars Gehrt » Wed Jan 10, 2018 5:55 am

Ser godt ud, dejligt at se nogle organiske modeller fra din side af.

Skal disse modeller være med i filmen?
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby Pixie3D » Thu Jan 11, 2018 8:29 pm

Super godt! Jeg glaeder mig til at se dem i en animation. Er dragter og beklaedning autentiske eller er det blot gaetvaerk?
Pixie3D
New Member

Postby mediumaevum » Fri Jan 12, 2018 8:43 pm

Lars Gehrt wrote:Ser godt ud, dejligt at se nogle organiske modeller fra din side af.

Skal disse modeller være med i filmen?

Takker. Ja, på en eller anden måde. Jeg har lavet Brattingsborg som man mener den har set ud, efter en artikel i bogen 'Castles of War'.

I kan læse mere om det her:
http://defemhalder.blogspot.dk/2015/09/

Under alle omstændigheder kommer soldaterne med her, men de er ikke animeret.
Jeg har lavet dog lavet en rytter, men jeg er ikke tilfreds med animationen, selvom hesten bevæger sig nogenlunde ok, den er for kedelig.

Skal have lavet en mere interessant animation.

Her en render af Valdemar Atterdags soldater, ventende på hans ordre:
(fra en animations-sekvens).

Valdemar Atterdag.jpg

Læg mærke til bliden i baggrunden.

Området ser sådan ud idag:

http://middelalderborge.dk/udgravninger-paa-hald/
(se billedet nederst på siden).

Pixie3D wrote:Super godt! Jeg glaeder mig til at se dem i en animation. Er dragter og beklaedning autentiske eller er det blot gaetvaerk?

Både og. Noget af det har jeg googlet mig frem til, mens andet er mere gætværk. Men overordnet set skulle det være mest autentisk.
mediumaevum
Semi-Pro

Postby Lars Gehrt » Mon Jan 15, 2018 6:47 am

Super fedt at du tilføjer et nyt element til dine film. Måske hvis hesten løber frem og tilbage i et let trav ville give lidt mere energi. Ellers kan den jo også bare stå stille men bevæge hovedet lidt som heste de nu gør. Det samme med dine soldater, en lille idle position hvor de bare bevæger sig en lille smule som man nu gør selvom man står på samme sted. Det kunne være et loop på 3 sek som er fordelt skævt henover de mange soldater du nu har. Bare en ide :)
Lars Gehrt
Lead 3D at Lindberg.com
larsgehrt.dk

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Postby mediumaevum » Fri Jan 19, 2018 8:01 pm

Lidt opdatering på projektet:

Jeg har gjort et billede klar. Afventer lige nu "godkendelse", men det er i det store hele sådan man regner med Hald har set ud:

hald slot2_credit.jpg
mediumaevum
Semi-Pro

Return to 3D