Det Mystiske hus ved kanten af Paradisfugle skoven Scene 2/3

Færdige 3D-billeder. Gerne med processbeskrivelse/breakdown.

Moderators: Lars Gehrt, Brian Sørensen, Søren Pedersen, Nick Jensen

Det Mystiske hus ved kanten af Paradisfugle skoven Scene 2/3

Postby Bjarne Carlsen » Wed Jun 06, 2018 9:59 pm

Jeg har brugt foråret og de varme sommer nætter  til at fin pudse 2 af mine billeder i Paradisea fugl ved skovsøen…. Ud fra de erfaringer jeg fik med Arnold renderen ved arbejdet med det første billede i serien (se fx under 3D billeder under udarbejdelse).

Jeg har brugt rigtig meget tid på at finde ud af hvordan man laver vand texture i Arnold, og er på en måde mere tilfreds med dette resultat, end det jeg fik lavet i Mental Ray og AutoDesk Water materials.
Meeen det var en hård proces og resultatet er meget følsom overfor hvordan scenen er lys sat.

Scenerne er godt nok båret af træerne fra Xfrog, uden at jeg har modeleret disse, men under konvertering til Arnold, har jeg ændret en hel del i texture for blade og træstammer.

Alle Materials for træerne, har fået tilføjet Ambient occlusion for at give en bedre skygge dybde, og da træerne har mellem 2-7 separate blad grupper, har jeg for hver bladgruppe og for hvert træ, lavet forskellige nuancer af bladfarven (fx alle grønne blade, har fået hver sin tone af grøn fra lysegrøn til mørkegrøn) som jeg så håber giver en bedre dybde farvemæssigt.

De flyvene både, har jeg dog selv lavet ud fra et billede jeg fandt på nettet, og hver klinke planke er tegnet om polyline og extruderet ud (man er jo udlært Skibsbygger fra Nakskov Skibsværft A/S I ´79 (altså 1979)). Mast og drage vinger (sejl), er lavet ud fra fri fantasi.

Stor var min glæde jo ikke, da jeg fik 3DS Max 2019 installeret, da scenerne slet ikke kan åbnes hvis man har Substance Materials i scenen, disse skal først fjernes og tilføjes på ny i Max 2019 !!!!
Så jeg tvivler om de 3 billeder vil blive konverteret til Max 2019.

Men er er de Final Render af scene 02.
Image

Og her er scene 03.
Image
Bjarne Carlsen
www.bcart.dk
3DS Max 2018 / Paint Shop Pro 9
Bjarne Carlsen
New Member

Re: Det Mystiske hus ved kanten af Paradisfugle skoven Scene

Postby Lars Gehrt » Fri Jun 08, 2018 7:24 am

Hej Bjarne,

jeg syntes de er blevet rigtig gode.

Det mere kontrastfyldte i billedet gør rigtig meget. Og jeg syntes at dit vand og det du har under vandet virker super godt.

Der er også en dejlig variation i dine grønne områder hvilket er med til at give mere liv :)

Lars
Lars Gehrt
3D artist
larsgehrt.dk
CGForum Admin & founding member and Scripter

ImageImageImage
Lars Gehrt
Site Admin

Re: Det Mystiske hus ved kanten af Paradisfugle skoven Scene

Postby Bjarne Carlsen » Fri Jun 08, 2018 11:53 am

Hej Lars
Tak for respons.
Faktisk gav du mig god inspiration til jord texture og græs i forbindelse med dit test billede omkring græs, jeg brugte I hvert fald en hel del dage på at teste forskellige materiale opsætninger.

Til jordoverfladen endte jeg med et Substance materiale og displacement som bump- men synes ikke Substance er så let at arbejde med som under Max 2017, jeg har ikke fundet de vise sten endnu.

Det kan være en god ide at gå i detaljen, selvom man måske ikke lige ligger mærke til det.. men øjet har det med at fange selv små nuancer og detaljer.

Selv er jeg også ret tilfreds med vand texturen, resultatet afhænger dog meget af lys og de objekter der er i scenen, da jeg lavede en test I en tom scene, skiftede den helt karakter da jeg satte den ind i scene 2 og 3, heldigvis bruger jeg Xref og kan have begge scener åbne så jeg kan tweake i Xref scenen, men det tog lidt tid at finde ud af denne arbejdsmetode.

mvh. Bjarne Carlsen
Bjarne Carlsen
www.bcart.dk
3DS Max 2018 / Paint Shop Pro 9
Bjarne Carlsen
New Member

Return to Showcase Stills 3D