stoimen dmp showreel 2018

Forums Work in progress stoimen dmp showreel 2018

This topic contains 4 replies, has 3 voices, and was last updated by Lars Gehrt 2 months, 2 weeks ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Stoimen
    Participant

Hejså,

Det har været lang tid siden jeg sidst post i forumen. Jag har nu været 2 år i MPC og jeg vil gerne dele min digital matte painting showreel med arbejde på ”The Nutcracker and the Four Reals” fra sidste år. Jeg synes den her giver en eksampel til disse som vil gerne arbejde i VFX industrien og den video vise også hvad showreel kan man bygge i 2 år i et stor firma som MPC.

Jeg har lavet kun matte paitings til alle dese shots I skal se i videoen og resten har været lavet af hundredvis af andre kunstnere.

Jeg vedhæfter også et breakdown.pdf fil, hvor I kan see in depth hvad jeg har gøret.

Hvis I har nogle spørgsmål, skriv bare.

Håber I kan lide den 🙂

• This topic was modified 2 months, 3 weeks ago by Stoimen.
    Lars Gehrt
    Keymaster

Hej Stoi!

mega fedt du er kommet så langt med det du elsker at lave. Store produktioner, det ser fedt ud.

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere specifikt hvad du har lavet på de enkle skud. Enten via noget tekst eller en meget kort breakdowm af klippet.

Fedt at man kan se det i PDFén, men endnu mere fedt hvis man kunne se det i din showreel, ligesom du har gjort på nogle af dine andre reels.

Lars

Pixie3D
    Participant

Matte painting er et univers som jeg aldrig rigtig er blevet introduceret til, maaske fordi jeg kommer fra et real-time/spiludvikling baggrund. Men jeg saa forleden en video som forklarede, hvad matte painting er og hvordan det bliver brugt i en produktion. Jeg fik lidt af en ‘aha’ oplevelse da jeg fandt ud af, hvor tit det bliver brugt i film produktioner og hvordan det kan hjaelpe med at holde udgifterne nede og hjaelpe med at holde deadlines. Specielt var jeg forbloeffet over at vide at CG film saa som Pixar/Disney animationer, ogsaa benytter det til at ‘fikse’ fejl i renderinger og pynte paa effekter. Det er et omraade jeg gerne vil vide mere om og jeg haaber at det et fag der bliver taget mere om da jeg foeler det er et undervurderet fag. Flot arbejde!

• This reply was modified 2 months, 2 weeks ago by Pixie3D.
    Stoimen
    Participant

Tak guys!

@Lars – Jeg kan godt forsår hvad du mener. Denne gang jeg ville bare “keep it simple” og hvis en vil ved mere om det, så kan jeg bare forklare. Når det kommer til breakdowns, det er lidt svært at få dem, fordi man kan kun får dem fra firmaet hvor man arbejde i og normalt de laver ikke breakdown på alle shots. Så det kommer på hvor hældig man også er. Men stadig, way to go

@pixie3d – Det er helt korrekt hvad du har set i videoen. Matte painting kunne være brugt i mange måder. F. eks. i film industrien the mindset er som, bare “make it work no matter how” og mange gange  det er hvor matte painting kommer til løse nogle problemer super hurtig. Men hvis du vil gerne får lidt mere fårklaring omkring de basic matte painting teknikker, tjek Garret Fry. Jeg mødte ham i MPC og jeg synes han er fantastisk til at forklare ting. Han har også en bootcamp for matte painting som du kan finder her.

https://www.mp4fm.com/

og her er en lille demo af hans om hvordan man bruge Nuke til at lave multi projection setup som er gratis på youtube.

Desse er the basics jeg har brugt da jeg begynt med matte painting.

Cheers.

Lars Gehrt
    Keymaster

Fedt fedt!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.